fbpx
tržni centar

Zašto je tržni centar postao hram kupovine?

Zašto je tržni centar postao hram kupovine?

Ukoliko želite da se sa nekim nađete na Novom Beogradu, verovatno ćete da se dogovorite da se vidite kod Ušća. Pritom misleći na lokaciju u blizini tržnog centra, a ne na mesto ulivanja Save u Dunav. Da li vam se čini da su tržni centri na svakom koraku? Niste jedini, tržni centar je danas praktično simbol kupovine. Izdvojili smo nekoliko razloga zbog kojih su tržni centri postali epicentar kupovine.

U tržnom centru je sve na jednom mestu

I pre tržnog centra su postojali supermarketi i robne kuće… Međutim, tržni centar je objedinio čitav niz različitih proizvoda i usluga: odeća, obuća, tehnika, hrana, nameštaj, igraonice za decu, bioskopi i još mnogo toga. Ipak, sam šoping centar kao objekat ne nudi ništa na prodaju, osim što omogućava izdavanje prostora firmama i prodavnicama. Kupci dobijaju ono što žele tek kada uđu u neku od prodavnica. Zato je i dizajn tržnog centra upravo fokusiran na prodaju. Na primer, pokretne stepenice i liftovi su na tačno određenim mestima, kako bi se do njih prošlo pored svih radnji. Šoping molovi često idu u krug iz istog razloga. Upotrebljavaju se boje koje će da ostavljaju umirujući efekat…

U vremenu u kome nam je svaki minut dragocen, mnogo je efikasnije da različite stvari kupimo na jednom mestu. Takođe, u tržnim centrima uvek možemo da “naletimo” na akcije, popuste i druge povoljnosti, a da ne lutamo celim gradom.

Veličina tržnog centra

Da bi mogli da omoguće kupovinu na jednom mestu, tržni centri moraju da budu dovoljno veliki. U njima se mogu pronaći na hiljade proizvoda… Najveći tržni centar se gradi u Dubaiju i predstavljaće praktično jedan manji grad na 750 000 kvadratnih metara. Tržni centri u SAD ili Kini se prostiru na preko 600 000 kvadratnih metara, dok se šoping molovi kod nas prostiru na oko 30-50 000 kvadratnih metara. Da li ste i vi uočili neke faktore zbog kojih su tržni centri danas toliko popularni?

subscriber

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *