Kako napraviti dobru Email Marketing kampanju?
1. Planirajte Email Marketing Kampanju
Kako napraviti dobru email marketing kampanju? Veoma je bitno da se email kampanja dobro isplanira. Potrebno je odvojiti vreme za planiranje email kampanje kako bi rezultat bio najbolji moguć. Prilikom planiranja kampanje treba misliti na ciljnu grupu, poruku koja se toj ciljnoj grupi želi poslati, dizajn email šablona i “landing“ stranice kao i o podršci email kampanji kroz druge vidove oglašavanja.
2. Bitan je dobar naslov
Da bi se povećao broj pročitanih mailova i imao uspešnu email marketing kampanju potrebno je napisati dobar naslov jer to prvo korisnik vidi kada otvara primljene mailove i odlučuje koji da pročita a koji ne. Naslov treba biti jednostavan i treba nagoveštavati čitaocu šta da očekuje u samom mailu.
Takođe, naslov bi trebao biti personalizovan čime se i pre otvaranja samog maila primalaocu sugeriše da je poruka koja mu je poslata lična i namenjena samo njemu.
3. Dizajn Emaila je veoma bitan
Kada se dizajnira email šablon za email marketing kampanju potrebno je obratiti pažnju na sledeće:
- Treba napraviti obe, HTML i TEXT verziju mail šablona budući da nisu svi mail klijenti podešeni za prikaz html mailova.
- Iskoristite dobro gornjih 90 pixela emaila budući da ljudi uglavnom čitaju iste kroz preview panel pa je bitno u tom delu ispisati glavnu poruku koja će animirati potrošače da nastave sa čitanjem.
- Poruka treba biti kratka i jasna!
- Ne treba koristiti mnogo različitih fontova i boja.
- Poziv na akciju (call to action) treba biti jasan kako bi čitaoci maila adekvatno reagovali.
- Treba koristiti slike ali ne na celoj površini maila budući da ih dosta mail klijenata ne podržava (nije podešeno po default-u) a mogu ih okarakterisati i kao spam.
- Preporučljivo je da slike budu u headeru ili sa desne strane maila kako u slučaju neprikazivanja ne bi poremetile tekst i smisao poruke. Takođe, potrebno je da slike imaju alternativni tekst koji bi u slučaju da se one ne prikazuju jasno definisao šta je na istim.
Slike kao i tekst trebaju biti linkovi ka “landing” stranici. - Ne treba se oslanjati na pozadinske slike. Pozadinske slike mogu ulepšati email ali ih većina mail klijenata ne prikazuje.
- Bitno je koristiti standardne fontove koje će svi browseri moći pročitati (naročito slova š,č,ć,ž,đ).
- Treba koristiti standardne dimenzije kako bi se cela poruka videla na ekranu svih primaoca.
Preporučujemo širinu 650 pixela. - Ne treba koristiti Flash u mailu budući da antivirusni programi iste odstranjuju iz sigurnosnih razloga.
- Svaki email treba imati opciju “odjava sa mailing liste”
4. Usmerite potrošače na relevantnu “landing” stranicu
Možda i najbitniji deo za email marketing kampanju jeste navesti potrošače da iz samog maila odu na “landing” stranicu.
Takođe, veoma je bitno usmeriti ih na stranicu koja je dizajnirana isključivo za kampanju koja je aktuelna a nikako na naslovnu ili neku drugu standardnu stranu sajta.
Evo nekoliko saveta u vezi sa “landing” stranicom:
- Svaka email kampanja treba imati svoju jedinstvenu “landing” stranicu.
- Na “landing” strani treba koristiti samo sadržaj koji je relevantan za kampanju.
- Naslovi u email šablonu i na “landing“ stranici trebaju biti isti kako bi se na prvi pogled uočila povezanost.
- Veoma je važno da se najbitnija poruka ispiše tamo gde de je potrošači sigurno videti (u vrhu).
- Poruka mora biti relativno kratka i sasvim jasna kako bi potrošači mogli odmah reagovati.
5. Treba testirati pre slanja
Email marketing kampanju pre pokretanja treba testirati kako bi se sa sigurnošću moglo reći da je sve spremno.
6. Komunikacija i putem drugih medija dok traje email kampanja
Veoma je dobro ukoliko se sa potrošačima koji su obuhvaćeni u email marketing kampanju komunicira i putem drugih medija.
Jedan od najboljih vidova podrške email kampanjama jeste putem banera na sajtu www.yellowpages.rs budući da vedina predstavnika kompanija koji se nalaze u našoj email bazi redovno poseduje i koristi isti.
Email kontakti iz Yellow Direct baze podataka se ne prodaju već se daju u zakup isključivo za potrebe date kampanje čime podržavamo anti-spam zakon.